NABC utvärdering av affärsidé
NABC utvärdering av affärsidé
NABC – modell för att testa din idé
Har du någon bra affärsidé? Finns det någon marknad och kunder som kan vara intresserade av din lösning?
NABC-modellen fungerar som ett verktyg för att definiera din idé och tänka igenom vad som egentligen gör idéen till något av värde för dina tänkta användare eller kunder.
Modellen består av fyra steg som ska definieras och värderas och där slutresultatet ger dig en vägledning om din affärsidé håller.
De fyra stegen är;
Need – vilket viktigt behov är det jag vill lösa?
Approach – vad är unikt med din lösning?
Benefit – vad är egentligen kundnyttan?
Competition – konkurrens? Alternativa lösningar?
I bifogat dokument finns en beskrivning och hjälp för hur du jobbar och använder NABC-modellen. Klicka på filen.

Behöver du kontakta oss?

Behöver du kontakta oss?

Behöver du kontakta oss?

Behöver du kontakta oss?

Behöver du kontakta oss?
